subota, 17. ožujka 2012.

Jastuk od ruža!

Danas ću vam pokazati što sam radila posljednjih tjedan dana! Prvo sam proučavala šemu starog jastuka kojeg je trebalo malo popraviti, jer se na par mjesta podrapao (ipak je to jastuk koji je radila moja mama prije nekih 30-tak godina) i kad sam napokon shvatila kako ide šema, prihvatila sam se posla, a vama ću pokušati objasniti kako to ide. Dakle, jastuk od ruža!
A ovo je stari jastuk moje mame koji mi je poslužio kao šema!

Potrebno vam je:- vuna (tanja, može i ostaci)
- heklica (ja sam koristila onu koju mi je poklonila naša draga Andrea, 2,5mm)
- nanizati 7 lančića (spojiti u krug)
- 1. red - na početnom krugu od lančića isheklati 3 prve latice (u mom slučaju sastoje se od 7 štapića i to tako da na početku i na kraju latice budu dva niska štapića, a u sredini 3 visoka štapića)
- 2. red. (slika 2) ubosti heklicom sa stražnje strane u početni lančić i heklati po 5 lančića 4x (rasporediti otprilike)
- 3. red. na svakom isheklanom lančiću izraditi slijedeći niz od četiri latice (svaka latica sastoji se od 9 štapića i to tako da na početku i kraju latice budu 2 niska štapića, a u sredini 5 visokih=9)
- 4. red ubosti heklicom opet sa stražnje strane u lančić 2. reda i heklati po 6 lančića 4x
- 5. red na svakom lančiću izraditi slijedeći niz latica (svaka latica sastoji se od 11 štapića i to tako da na početku i na kraju latice budu 2 niska štapića a u sredini 7 visokih=11)
- 6. red ubosti heklicom sa stržnje strane u lančić 4. reda i heklati po 6 lančića 4 puta
- 7. red na svakom lančiću izraditi slijedeći niz latica (svaka latica sastoji se od 13 štapića i to tako da na početku i na kraju latice budu 2 niska štapića a u sredini 9 visokih=13)
- 8. red ubosti heklicom sa stražnje strane u lančić 6. reda i heklati po 8 lančića 4 puta
- 9. red na svakom lančiću izraditi slijedeći niz latica (svaka latica sastoji se od 16 štapića i to tako da na početku i na kraju latice budu 2 niska štapića a u sredini 12 visokih=16)
Svaku ružu opheklati sa nekom drugom bojom konca i to tako da se ukrug rasporedi 6 lančića, 3 visoka stupića a na budućim uglovima ruže po 4 visoka štapića u istu očicu.
Kad imamo naheklane bar četiri ruže onda idemo spajati sa nizom od 4 lančića i 4 stupića!
Uživajte u izradi!
 Kad smo gotovi s heklanjem iskrojimo platno, položimo ruže na platno (poučena vlastitim iskustvom ovaj dio se mora raditi pažljivo, treba  imati u vidu kolko se vuna može rastegnuti pa tome prilagoditi platno), prišijemo prvo ručno da budemo sigurni da je sve kako treba, a zatim prošijemo na šivaću mašinu, te na kraju spojimo sa drugim dijelom platna. Na ovom jastuku sam (čak) prišila i patent zatvarač u kojem su mi pomogli vaši tutorijali (Mare, Katy, Ruzy)!!! Zaista sam se potrudila, ali već sada znam da će slijedeći biti sve puno ljepše i još preciznije! Ponavljanje je majka učenja, a tutorijali su naš doprinos blogerskom prijateljstvu, ali, osim toga, na ovaj način ćemo pomoći i našoj djeci koja će jednog dana odrasti, nas neće biti da ih naučimo, pa će čitati i učiti pomoću naših tutorijala!
Šematski prikaz ruže koja je po izradi slična ovoj mojoj, gore opisanoj, šemi, koja vam možda pomogne da bolje shvatite!


Zahvaljujem na "izazovu", ali kako sam već odigrala ovu igru, svima vama predlažem da posjetite blog "Kamen u vrtlogu vira"!
I na samom kraju, veliko hvala mojoj Mihaeli što između učenja i drugih obaveza nađe vremena za dosadnu mamu koja stalno ima nešto za slikati :))))

Broj komentara: 27:

kiselbri kaže...

Muy hermoso !!! ..muchas gracias por compartir el pap.
Saludos desde España !

Luisa kaže...

I love your job. Perfect flowers. kisees from LA MAGIA DE LAS IDEAS

Miki kaže...

Jastuk je vrlo lep . Podseca me na moju dragu tetku,kada sam bila mala,imala je takav jastuk.

Milita kaže...

Hola, muy bonito felicidades. Besos Milita.

nives kaže...

jao kako je lijep prekrasne su ruže morat ću isprobat šemu pozzzzz

Erika kaže...

Meni nazalost, heklanje neide bas za rukom,
a mnogo mi se svidjaju takvi jastuci.
Jako ti je lijep jastucic.

Goge kaže...

Ajme, otkad ovo nisam vidjela. Odlično si "skinula" shemu.

Lilla Indigo kaže...

Jako lijepo. Hvala za shemu, moram probati barem ruže :)

LivesArt kaže...

Joj nekad davno sam imala ovakve navlake za jastučiće šta mi ih je baba plela. Negdje sam to zametnula po ormarima, sad si me ti baš razgalila , moram ih pronaći!

Creations by Ane kaže...

nedugo sam se s prijateljicom prisječala bakinih takvih jastuka,predobro si to napravila

Unknown kaže...

Predivan tutorijal! Čak si i mene "zapalila" za hekleraj :)... slatko, slatko!
Pozvala sam te u izazov, pa svrati na moj blog :). Pozdrav!

Luisa kaže...

Thanks for your visit but i don't understand your language. I don't know what did you say me. sorry

Biljana kaže...

Kad vidim ovakve stare heklane jastuke od vune, odmah me uhvati nostalgija, draga jastuk ti je predivan (kao i mamin)!:-)

Vesna Maric kaže...

Eto vidiš, sad si me podsjetila da negdje imam sličan pokrivaš pa ga mogu iskoristiti za jastuke! Prelijepi su.

Angie kaže...

Sjećam se takvih jastuka.... čak sam u jednom trenutku razmišljala kako to napraviti ali nisam znala kako! Predobro si to napravila i objasnila Hvala na uputi.

Manuela kaže...

Hello

So beautiful!

Manuela

Sonaj kaže...

A ja mislila da je heklanje lako naučiti!NIKADA, ali NIKADA neću naučiti heklati.Ovo je meni "špansko selo".Svaka ti čast , ružice su ti prekrasne i što je najbitnije, izvučene iz zaborava!!!Veliki pozdrav:)):)):))

Olija kaže...

Od svega starinskog, ovakve jastučnice su mi jedni od dražih predmeta. Jako lijepe ružice, znam gaje ću doći pogledati kako se rade kad buem heklala.

Pozdrav!

Јасна kaže...

Auuu... Najpre sam se divila čarobnim ružama na jastuku, a zatim tvom strpljenju i trudu, da objasniš kako su nastale. Rekla bih da je sve do tančina objašnjeno, mada je za mene heklanje špansko selo. Svaka čast, Sanja!

Tina kaže...

prekrasni su! i ja bi takav jedan! jastuk vase mame je prekrasan

Pipi kaže...

divim ti se... a ovakve jastucicie je pravila moja teta.... podsetila si me na nju..hvala ti..poljubac..

Anonimno kaže...

Ovakvo nešto je pravila moja baka, hvala puno na podsjećanju :) Odličan tutorijal...:)
Jako lijepo je ispalo, lijepi pozdrav draga :)

Sanja kaže...

Drage moje, kolko vidim, sve sam vas, više-manje, vratila u vrijeme naših vrijednih mama/baka i potaknula da se prisjetite ovakvih jastuka koje je nekad zaista imala skoro svaka kuća!
A one koje misle da je heklanje špansko selo, varaju se, jer sve se može naučiti, ja sam živi dokaz za to, jer, pogledajte samo, sašila sam patent-zatvarač, a mislila sam da nikad neću!!!
hvala svima :))))

Nely kaže...

Kako krasne ružice,pa ovo nisam dugo,dugo vidjela,i tako mi je drago da ovo ponovno srećem,zaista si umješna,ja bih ovo tako voljela savladati..lijep ti pozdrav!

Anonimno kaže...

Draga, jastučić je predivan, oduševile su me ružice. Jako, jako, jako lijepo!!!
A ne moraš me hvaliti pred svima...ono što je poklonjeno, ma ne mora se stalno spominjati.
I oprosti što tek sad komentiram, slavili smo sinu rođendan ovaj vikend, pa kolači, pa gužva....
Da si bliže zvala bih tebe i Mihaelu na kolače :)) Pusa!!!

Mare kaže...

kad sam vidjela jastuk nekako sam se odmah sjetila one slike tvog oca kraj auta:)))....sjećaš se kako je bilo jako IN držati takve jastuke iza zadnjih sjedala:)?......
mi nismo imali jastuk nego psa koji klima glavom:))).....
predobro si to napravila i zaista si imala šta pisati:).....pa tko voli čitati mustre lako će te sljediti:).....

Sanja kaže...

hm, baš i ne vjerujem da netko voli ČITATI mustre, al eto potrudila sam se, kad već nemam šemu...ako nađeš javi :)))
Iza zadnjih sjedišta...da, naravno da se sjećam!