petak, 12. kolovoza 2011.

Gips!

Danas ću vam pričati o svojim iskustvima s gipsom!
Za gips sam se zainteresirala tražeći nove podloge za svoje decoupage radove. Nakon istraživanja i proučavanja, pribavila sam si sve što mi je bilo potrebno i krenula u izradu svojih gipsanih odljevaka.
Prvo ću vam pokazati dva rada na svojim novim gipsanim podlogama, a tema su anđeli, jer je prijateljica htjela upravo anđele!

 Eto, sad ste radove vidjeli, pa krećemo na upoznavanje s gipsom, ali prije svega vas želim podsjetiti na našu dragu blogericu koja ima puno više iskustva u radu s gipsom pa pogledajte i njenu "gips radionicu"!
Prvo sam kupila u hobby dućanu gips za odljevke (keraflott) i uludo potrošila na njega cca 30 kunetina za jednu manju vrećicu (stvarno ne znam kolko je bilo unutra jer sam bacila vrećicu, ali bilo je malo) s tim da prema uputi omjer miješanja vode i gipsa je 1:3, šta da vam kažem - katastrofa, a stezanje 40-tak minuta!
Naravno, lijepi je i bijeli, ali meni ne treba lijepi i bijeli, jer ću ga svejedno bojati ili dekupažirati, pa sam se nakon toga opametila i kupila Maler gips koji se miješa u omjeru 1:0,65, njegovo vezanje je puno brže, a može se ubrzati ako se umiješa u mlaku vodu, s tim da je stezanje oko 15 min., ali ja sam ostavila oko 1/2h.
Cijena vrećice od 2 kg je cca 8 kunića na moje veliko zadovoljstvo :)))
Ovako je izgledao moj stol kad sam se rasprostrla!
 Dakle, malko sam posudila od supruga zidarsku "fanglu" (u njoj sam miješala gips) i špahtlu (s njom sam miješala gips), uzela sam sve moguće i nemoguće plastične poklopce, tanjure i razne oblike koji su mi se našli pod rukom (od bonbonjere i sl., bitno da su bar malo saviteljivi), a imam čak i dva kupovna kalupa! Pripremila sam si i manje i veće tzv. kalupe tako da kad bi mi ostalo malo gotovog gipsa ulijala bi ga u neki manji oblik!
Miješanje gipsa i vode:
Otkrila sam da postoje dva načina! Prvi način je ulijevanje gipsa u vodu, a drugi je ulijevanje vode u gips. Ja sam probala i jedan i drugi način i bilo je jednako dobro, bitno je samo miješati ukrug, polako, ali ne predugo i paziti da nema grudica. Smjesa mora biti kao za tekući jogurt i odmah se mora potrošiti! Nakon što se ulije u kalupe treba lupkati žlicom unutar ulijanog gipsa i po rubu kalupa (ili ga protresti) kako se ne bi stvorili mjehurići i da se smjesa dobro i ravnomjerno rasporedi! Također je važno da budu na ravnoj podlozi!

Ovo su moji napunjeni kalupi!
Već nakon par minuta gips se počne stezati i postane vruć na dodir, a kasnije se ohladi. Nakon cca 1/2 h pažljivo sam izvadila svoje gipsane odljevke (mali oblici su išli van vrlo jednostavno, samo sam ih malo pogurnula sa stražnje strane, ali veće treba polako odvajati ukrug dok se malo ne odvoje od stijenke nakon čega sami ispadnu van)! Ostavila sam ih vani da se dobro osuše (2 dana), a zatim sam im pobrusila rubove tamo gdje je bilo potrebno i moji odljevci su spremni za uporabu! Jeeeeeeee

 Za kraj evo još jedan rad na gipsanom odljevku! Crna boja, čipka, bijeli akrilni kit, trakica :))))

 Sve jasno? Kad krećete gipsati?
 Svim mojim vjernim čitateljima želim lijep vikend proveden u odmoru...ili gipsanju :)))

32 komentara:

LivesArt kaže...

Krasan post, dugo nisam ništa gipsala, druge tehnike su me zaokupirale,a vremena uvijek malo, ali gledajući tvoje radove dobila sam želju i ja opet gipsati.

Biljana kaže...

Draga Sanja, tebi zaista sve ide od ruke, cega god se dohvatis, zaista si svestrana. Zgodni su gipsani oblici, kao stvoreni za decoupage. Rad ti je elegantan i romantis, super je!
Ako krenem gipsati, sigurno cu koristiti tvoje upute. Ja se jos uvijek drzim drveta, kao pijan plota:-))
Pusa

Mare kaže...

ovo je prava mala školica!....a još si nam i uštedila koju kunicu s malter gipsom:))))....
da citiram jednu dragu osobu "ako se dovoljno zainteresiram svakako ću sljediti tvoje upute":))))....
ti do tada vrijedno lijepi anđele i druge motive na svoje pločice - ide to tebi:))))....

Unique Hrebina kaže...

super su... ja se isto volim igrati sa gipsom.. i škrta sam davat lovu u hobby artu za njega... pa odem u bauhaus ili onaj baumax i uzmem si vrečicu od nekih 5 kila... :) već se to sve potroši :)

Tatjana kaže...

Da,to je to.Živio keraflot,tj.gips.Znam kako Vam je,o znam....Radovi su ti jako lijepi,posebni,elegantni.A gdje su leptirići???

Jolanda kaže...

Hvala ti što si nam održala "predavanje" o ovoj popularnoj temi. Nisam još sigurna da bi se upustila u taj "projekt", ali svakako SVE POHVALE tebidraga!!!!!
Volim anđeleke, ali ovaj zadnji mi se jako, jako sviđa!!!!
Ugodan vikend

Sanja kaže...

Tatjana, ovo sam si sama fotografirala i jednostavno mi neke slike nisu uspjele, tako da leptirići budu bili kad budu obojani ili u nekom drugom izdanju :))))
Hvalaaaaa

Anonimno kaže...

baš super što si mi sve objasnila, baš sam se neki dan raspitivala o gipsu kod nekoga....Htjela bih svašta probati, a neznam. Tvoji oblici su mi tako super...od sada čuvam sve što bi moglo poslužiti kao kalup. Lijep pozdrav i veeeeelika pusa!!!

A... nakit kaže...

bome, trebalo je truda za ovo, super tutorial, a prvi je baš cukrić!

Romana kaže...

Nemaš pojma koliko sam ti zahvala za ovaj post, jer nova sam u svemu i imam želju raditi, ali nemam pojma kako i s čime.. Isto je bilo s pištoljem za vruće ljepilo kojeg sam nabavila, a na kraju ispada da se en znam koristiti s njim, a ne usudim se isprobavati da se ne opečem... Ma joj, ja sam sva smušena, a vi sve blogerice ste tako kreativne i pune energije, i radišne.. Svaka čast! I lijepo su ispali ovi gipseni oblici!

Prirodna kaže...

ovo ću isprobati pa makar cijeli stan zagipsala :) :)

MartaV kaže...

u zadnje vrijeme si vrtim po glavi neke gipsane ideje i taman si me potrefila :)))) ne čini se komplicirano kako sam si ja to zamišljala ;)ovi anđeli mi se jako sviđaju!!

Anonimno kaže...

hahaha... kad ćemo krenuti s gipsom, pitaš... ne osjećam se dovoljno spremnom, ali ću si memorirati ovaj post za svaki slučaj da se odvažim! svaka čast. :)

Sandra Z kaže...

Pa mogli bi stvarno krenuti s gipsanjem. Mislim da je sve super objašnjeno, tako da nema razloga za izgovaranje :))
Ovaj c/b gipsani uradak s čipkom mi je naj-naj (naravno, kad je čipka tu).
Pozz:))

Sanja kaže...

Hvala cure....Sandra eto ti si jedina primijetila taj uradak s čipkom...stvarno sam se iznenadila kak je super ispalo :)))

Angie kaže...

Obožavam gips... i pravljenje u priručnim kalupima... Radim i svjećnjake pd gipsa, gips je zakon!

Unknown kaže...

Ovo lepo izgleda i tutorijal je odličan, ali, iskreno, ne znam da li bihs e upuštala u gipsanje. Uglavnom radim unutra u sobi i bojim se da bi bilo gipsa na sve strane! ;)

Jasminka kaže...

Jedina mana gipsa je prašina. Ali kao podloga je super. I meni se najviše sviđa onaj crno-bijeli. Super je tutorial. Sigurno će inspirirati nekoga da pokušaju i sami napraviti gipsane ukrase. Pozdrav

Olija kaže...

Prekrasni radovi, svaka čast. Jako volim home made odlijevke od bilo čega, ali me uvijek bilo strah da je gips prekrhak.

Vrijedi probati! :)
Pozdrav

eda kaže...

Joj, toliko kasnim sa komentarom da su cure prije mene sve već rekle, ishvalile...
Ja ću samo dodati da imam priliku uživo gledati Sanjine gipsane radove i da djeluju toliko uredno, besprijekorno, "tvornički" haha, čisto sumnjam da bih u ovom slučaju nadmašila učiteljicu:))
I hvala ti na ovim iscrpnim, temeljitim uputama, sa gipsom sam radila jedino kalupe za lijevanu glinu i sigurno ću zasukati rukave:))

Good Ghost kaže...

Bravo Sanja! Odličan post, jako lijepo i točno si sve opisala. A oni anđeli su fantazija

Majto kaže...

O da, uskoro će se gipsati, uskoro! Zapravo, često ja gipsam s klincima na poslu, to je prava tulumiška, ne zna se tko je sretniji, da li djeca ili njihova teta, ha, ha! Uz tvoje detaljne i precizne upute ne možemo pogriješiti! Ova čipkica u crno bijeloj kombinaviji je mljac, pravi bombončić! Jedva čekam da vidim kaj buš sa srčekima! Znaš da sam ja srčeko fan :-))) Pusek :-)))

Miki kaže...

Hvala na lepim objasnjenjima,polako pocinjem i ja da radim sa gipsom i dekupazom.Pozz

JASMINKA MIKLIĆ kaže...

Svaka pohvala, a ja muku mučim sa kalupima i računam kak su skupi a i gips mi preskup, hvala na pojašnjenju :)

Anonimno kaže...

Zanima me gdje mogu kupiti taj Maler gips u zagrebu? jel itko zna? hvala!

Anonimno kaže...

Zanima me gdje mogu kupiti Maler gips u Zagrebu...jel itko zna? Hvala!

Sanja kaže...

Draga Suzana, maler gips se može kupiti u bilo kojoj trgovini boja i lakova i tsl.

Tina kaže...

super,svaka čast!

DidiArt kaže...

tudi jaz pozno opazila tvojo objavo, a ne morem kaj, da te ne bi pohvalila, to bo sigurno dober napotek začetnikom, res si zlata, kot je tvoje delo.. polno toplih pozdravov...

Anonimno kaže...

Verу nice post. I just stumbled upon your blog and ωanted
to mention thаt I've truly enjoyed surfing around your blog posts. In any case I will be subscribing for your feed and I am hoping you write once more soon!

Here is my weblog - mouse click the Next Do*****ent
Also see my site - v2 cigs review

Unknown kaže...

Ovo sa čipkom je predivno, svaka čast!

Gipsani radovi kaže...

Sve pohvale za kreativnost. Samo napred i veliki pozzz.