petak, 12. kolovoza 2011.

Gips!

Danas ću vam pričati o svojim iskustvima s gipsom!
Za gips sam se zainteresirala tražeći nove podloge za svoje decoupage radove. Nakon istraživanja i proučavanja, pribavila sam si sve što mi je bilo potrebno i krenula u izradu svojih gipsanih odljevaka.
Prvo ću vam pokazati dva rada na svojim novim gipsanim podlogama, a tema su anđeli, jer je prijateljica htjela upravo anđele!

 Eto, sad ste radove vidjeli, pa krećemo na upoznavanje s gipsom, ali prije svega vas želim podsjetiti na našu dragu blogericu koja ima puno više iskustva u radu s gipsom pa pogledajte i njenu "gips radionicu"!
Prvo sam kupila u hobby dućanu gips za odljevke (keraflott) i uludo potrošila na njega cca 30 kunetina za jednu manju vrećicu (stvarno ne znam kolko je bilo unutra jer sam bacila vrećicu, ali bilo je malo) s tim da prema uputi omjer miješanja vode i gipsa je 1:3, šta da vam kažem - katastrofa, a stezanje 40-tak minuta!
Naravno, lijepi je i bijeli, ali meni ne treba lijepi i bijeli, jer ću ga svejedno bojati ili dekupažirati, pa sam se nakon toga opametila i kupila Maler gips koji se miješa u omjeru 1:0,65, njegovo vezanje je puno brže, a može se ubrzati ako se umiješa u mlaku vodu, s tim da je stezanje oko 15 min., ali ja sam ostavila oko 1/2h.
Cijena vrećice od 2 kg je cca 8 kunića na moje veliko zadovoljstvo :)))
Ovako je izgledao moj stol kad sam se rasprostrla!
 Dakle, malko sam posudila od supruga zidarsku "fanglu" (u njoj sam miješala gips) i špahtlu (s njom sam miješala gips), uzela sam sve moguće i nemoguće plastične poklopce, tanjure i razne oblike koji su mi se našli pod rukom (od bonbonjere i sl., bitno da su bar malo saviteljivi), a imam čak i dva kupovna kalupa! Pripremila sam si i manje i veće tzv. kalupe tako da kad bi mi ostalo malo gotovog gipsa ulijala bi ga u neki manji oblik!
Miješanje gipsa i vode:
Otkrila sam da postoje dva načina! Prvi način je ulijevanje gipsa u vodu, a drugi je ulijevanje vode u gips. Ja sam probala i jedan i drugi način i bilo je jednako dobro, bitno je samo miješati ukrug, polako, ali ne predugo i paziti da nema grudica. Smjesa mora biti kao za tekući jogurt i odmah se mora potrošiti! Nakon što se ulije u kalupe treba lupkati žlicom unutar ulijanog gipsa i po rubu kalupa (ili ga protresti) kako se ne bi stvorili mjehurići i da se smjesa dobro i ravnomjerno rasporedi! Također je važno da budu na ravnoj podlozi!

Ovo su moji napunjeni kalupi!
Već nakon par minuta gips se počne stezati i postane vruć na dodir, a kasnije se ohladi. Nakon cca 1/2 h pažljivo sam izvadila svoje gipsane odljevke (mali oblici su išli van vrlo jednostavno, samo sam ih malo pogurnula sa stražnje strane, ali veće treba polako odvajati ukrug dok se malo ne odvoje od stijenke nakon čega sami ispadnu van)! Ostavila sam ih vani da se dobro osuše (2 dana), a zatim sam im pobrusila rubove tamo gdje je bilo potrebno i moji odljevci su spremni za uporabu! Jeeeeeeee

 Za kraj evo još jedan rad na gipsanom odljevku! Crna boja, čipka, bijeli akrilni kit, trakica :))))

 Sve jasno? Kad krećete gipsati?
 Svim mojim vjernim čitateljima želim lijep vikend proveden u odmoru...ili gipsanju :)))
Objavi komentar