subota, 4. lipnja 2011.

Kako nastaju moja etno srca?

Uzela sam si malo vremena kako bi vam pokazala kako nastaju moja etno srca, pa ukoliko sam vas zainteresirala za ovu temu nastavite čitati!
Zašto upravo srca?
Oblik srca: misleći na jednu posebnu osobu koja je bila dio mene i koja će uvijek imati jedno posebno mjesto u mom srcu!
Motivi na srcima: predstavljaju moj zavičaj i tradiciju
Poruke: kako druga strana srca ne bi bila prazna i u pravilu su uvijek na kajkavskom narječju
Potrebno vam je:
  • platno (ja koristim isključivo domaće tkano platno)
  • karbon pappir (indigo, koristim crni)
  • pak papir
  • šeme
  • konci (za vezenje, heklanje, za šivanje)
  • heklica (igla za heklanje, ja koristim br. 1.00) i igla za ručno šivanje
  • vatelin
  • malo znanja i puno dobre volje



 Iskrojimo platno u obliku srca 2x. Za oblik srca izrežite srce iz mekanijeg kartona i preklopite ga po sredini! Platno također preklopite da bude duplo, ako je potrebno pričvrstite u sredini pribadačom, položite šablonu od kartona na platno i iscrtajte olovkom srcoliki oblik koji potom izrežite! Nemojte zaboraviti napraviti cvik koji će vam pomoći prilikom spajanja srca!
Iskrojena srca porubimo cik-cak bodom na šivaću mašinu!
Prelazimo na izbor šeme!
Položimo na platno karbon papir i na njega šemu i iscrtavajući olovkom ili još bolje kemijskom olovkom koja ne piše i ima tanji vrh, prekopiramo šemu na platno! Šeme koje imam uvijek si iskopiram na pak-papir jer je izdržljiviji od običnog papira, pa šemu mogu koristiti više puta a da se papir ne podrapa!
Zatim vezemo koncem po želji i bodovima po želji!
Evo prikaza nekoliko bodova!
Zrnasti bod - njime se izrađuju obrisi i crte, a radi se sitnim, jednakim bodovima.
Ovaj bod je sličan bodu šivaće mašine.

Ovijenac - radi se tako, da se konac ostavlja na istoj strani igle. Kako bi se dobio širi ovijenac igla se ubada u tkaninu pod malim kutom.

Pljosnati bod - bodovi mogu biti različite dužine, ali ne smiju biti predugi jer će inače biti labavi i neuredni!

Lančasti bod - radi se tako, da se konac vrškom igle oblikuje u omču, koja se pritisne lijevim kažiprstom i pričvrsti bodom, tako da se iglom zahvati uvijek jednako veliki komadić tkanine, dok se na poleđini rada oblikuje uredan niz bodova.

Riblja kost bod- radi se tako, da se prvo napravi jedan mali središnji bod na vrhu motiva, a zatim se rade kosi bodovi naizmjenično na obje strane, ispod osnove prethodnih bodova.

 
Heklanje prikaz!


Nakon što smo dovršili vezenje na redu je spajanje! Položimo izvezena srca licem na lice i zašijemo uz rub šivaćom mašinom ravnim bodom, s time da na jednom mjestu ostavimo mali otvor za punjenje!
Napunimo srce vatelinom i zašijemo otvor ručno ili šivaćom mašinom.
Zatim slijedi opheklavanje koje radim tako da probodem heklicu kroz dva sloja platna i heklam na platnu niz rub srca! Ovaj dio je ujedno i najteži za raditi!
Upute za održavanje: ovakva srca je najbolje prati u perilici rublja i to čak i na iskuhavanju, jer pouzdano znam da konac runolist s kojim vezem kod ručnog pranja pusti boju, ali ne i u perilici! Ipak, ukoliko ipak volite više prati na ruke onda rad treba sušiti polegnuto na ručnik! U zadnju vodu za ispiranje poželjno je dodati štirku ili naknadno čipku poštirkati štirkom u spreju!
 I to je to! Uf, bome sam se dobro namučila za ovaj post, ali nije važno, najvažnije je da svi zajedno više naučimo i više znamo :)))
Do slijedećeg kreativnog posta svima lijep pozdrav i uživajte u stvaranju!
 

Broj komentara: 20:

Unknown kaže...

Hvala Sanja na trudu i na deljenju znanja sa svima nama!
Jedna nagradica te čeka na mom blogu!

Unknown kaže...

Prvo da ti cestitam na nagradi i zasluzila si je,Naravno...inspiracija si svima nama, kako i ne bi bila...pa to potvrdjuje i ovaj tvoj post.Divan je, za neuke, prava Meka.srca su prelepa.Treba negovati tradiciju , uvek sam za to, jer tako znamo KO SMO.veliki pozdrav .

Majto kaže...

AH! A što da ti kažem draga Sanja? U transu sam svaki puta kada vidim ta tvoja etno srčeka! Ova škola vezenja mi je zakon i puno ti hvala na ovim slikovnim prikazima različitih vezova. Odluka je pala, na godišnjem se totlano bacam na vezenje! Ali ovo heklanje i opheklavanje... to ti je za mene znanastvena fantastika, nažalost! Fenomenalam post, a još bolja srčeka :-))) Pusu ti šaljem veliku, ma najveću :-)))

Prirodna kaže...

hvala za tutorijal, jako inspirativna srca :) :)

Sandra kaže...

Bravo draga, ja to ne bih mogla napraviti ni slučajno. Vezenje mi je uvijek bilo jako komplicirano. Za sada ću se držati decoupagea na srcima koja ću napuniti lavandom da popravim dojam:)))

Biljana kaže...

Svaka cast Sanja, volim tvoja etno srca, jednostavno su tvoja, unikatna s tvojim potpisom.
Pusa

Mare kaže...

divan post sanja:)))....
stvarno si se potrudila i sve odlično objasnila:).....a prikaz bodova je vrhunski:)....
puno je posla oko tih tvojih srčeka zato ja moje ljubomorno čuvam i mazim i pazim:))....i volim:))...

eda kaže...

Sve mi je jasno, i ovo pljosnato, i ovijenac (haha, nisam znala da se tako zove), riblja kost pogotovo (hihi), ali kako zaboga probodeš heklicu debljine 1,0 kroz platno da ispadne tako uredno, to mi nikako nije jasno... vjerojatno je tajna u domaćem platnu, jer kad bušim ovo kupovno onda bušim, bušim svom snagom i na kraju napravim neurednu rupu, uf...
A da ne govorim kako su ti slova uredna:))
Nemam pojma rade li u tvome kraju i druge žene ovakva srca, ali meni je ovo tako lijepo, tako toplo i domaće i tradicijski... uh što sam se raspisala, ali šta ću kad su mi ova tvoja srca - u srcu:))

Tatjana kaže...

Aaaa,evo ih opet.Tvoja topla i nježna srca.I upravo gledam jedno svoje takvo!

Tina kaže...

srčeka su predivna. onaj bod ja zovem suza jer me nekako i asocira na suzu a onaj drugi tj.riblju kost nismo učili u skoli

Sanja kaže...

Hvala vam na vašim komentarima <3
Neke su curke u transu, nekima sam inspiracija, neke svoja srca čuvaju, a neke će tek zabosti svoju heklicu u platno :)))
Ne, draga Eda, kao što sam uvodno rekla inspiraciju za raditi upravo srca, ali na moj način, potaknula me ljubav prema jednoj osobi koju nosim u svom srcu i nisam nigdje nikog (još) vidjela da radi takva srca!
Puse svima

Keks kaže...

Prelijepa su, uredna, razrađena do zadnjeg detalja! Od tih tako urednih slova do heklane čipke okolo! Hvala ti na detaljnim uputama, vjerujem da si se namučila dok si sve fotkala, pa objasnila,..tutoriali znaju uzeti puuuno vremena :)

Naturally Carol kaže...

So pretty!

A... nakit kaže...

baš su super, svaka čast!

LivesArt kaže...

Jednom rječju FANTASTIČNO! Svaka čast Sanjo !

Anonimno kaže...

Čestitam draga Sanja na nagradi i sve pohvale za ovaj post! volim tvoje radove a pogotovo srca koje tako lijepo i s puno ljubavi radiš, bravo!

Pusa.

Sanja kaže...

Hvala vam svima :)))

Nena3110 kaže...

Hvala tebi za ovu lepotu i dobar tutorijal!

Anonimno kaže...

hvala lijepo na iscrpnom objašnjenju.

CreativaCale kaže...

Hvala za tutorial.Ako dozvoljavate preporucila bih Vas na svom blogu?:)))