četvrtak, 19. kolovoza 2010.

Predstavljanje stranice

Zaljubljenici u kulturno nasljeđe ukoliko želite možete pogledati ili se pridružiti i biti urednice stranice koja donosi puno tema o heklanju, necanju, pletenju, štikanju, štrikanju, lepoglavskoj čipki, tkanju na tkalačkom stanu, o tradiciji i kulturi  i još mnogo više na stranici:
http://rucni-rad.info/
Ja sam se pridružila i objavila sam članak po naslovom "I vi to možete" , a cijeli članak možete pogledati na Članak o heklanju
Ukratko, pisala sam kako početi heklati, pa evo dio tog članka...
"potrebna vam je igla za kukičanje i konac, uz jedno pravilo tanja igla-tanji konac, deblja igla-deblji konac (ja najviše koristim konac "leptir 15" i iglu br. 1.00). Prvo trebate naučiti nizanje očica koje započnite tako da napravite jednu omčicu kroz koju provučete konac, pa drugu očicu i tako se niže lančić. Za rad po šemi prebrojite koliko vam je lančića potrebno. Drugi red se radi tako da se u očicu iz donjeg reda iglom provuče konac i načini se nova očica. Ukoliko prije provlačenja konca omotamo oko igle konac jedanput dobit ćemo tzv. niski stupić, a ukoliko omotamo konac dva puta dobit ćemo visoki stupić, te ukoliko omotamo tri puta dobit ćemo još viši stupić. Dva ili tri stupića nizani jedan kraj drugoga čine punu kockicu. Dva ili tri lančića čine praznu kockicu. Ako radimo po šemi ovaj dio je puno jasniji, jer su vidljive pune i prazne kockice i samo pratimo šemu. Izmjenom praznih i punih kockica nastaje vaš rad, odnosno stvaramo prekrasne cvjetove, ptice i dr. Heklanje možete radi i sa žicom, vrpcama i sl. uz dodavanje perlica i dobit ćete prekrasan nakit ili ukrasni dodatak nekom predmetu. Ovo su oznake koje se nalaze kraj svake šeme za heklanje. To sam nekad kopirala iz neke stare knjige i korisno je znati.
Evo šeme iz gornje slike, a na kraju posta je moj rad rađen po istoj šemi samo što sam ja radila niske stupiće.


 Simbolički prikaz značenja oznaka u heklanju što vam može biti od koristi ako ste početnik!



Puse svima!!!

3 komentara:

Anonimno kaže...

Ovo nisam znala, za svaku pohvalu Sanja!!!
Odlično!¨
Veliki pozdrav, Zondra Art

mihaela kaže...

bravo mama!!! svaka čast!!! stvarno si svestrana :))) pusa!!!

Biljana kaže...

Sanja svaka cast, cestitam:))
Sigurna sam, da ce mnogi puno nauciti od tebe.